کشاورزی, کود

چگونه از شستشوی کود در فصول بارانی جلوگیری کنیم؟

پرورش دهندگان محصولات زراعی همیشه منتظر باران هستند تا بذرها را جوانه بزند و گیاهان را آبیاری کند، اما زمانی که باران با شدت یا مقادیر بیش از حد باران می آید، می تواند کودهایی را که پرورش دهنده در مزرعه پخش می کند، از بین ببرد. این می تواند منجر به کاهش عملکرد محصول و درآمد کمتر برای تولیدکنندگان شود، زیرا مواد مغذی کافی برای گیاهان وجود نخواهد داشت، همچنین مسائل زیست محیطی مانند شکوفه های جلبکی و آبریزش در صورت شستشوی مواد مغذی به آبراهه ها و سایر آب ها.

این مشکل در سال‌های اخیر افزایش یافته است، زمانی که تغییرات آب و هوایی باعث وقوع باران‌های شدید در مکان‌هایی شد که به آن عادت نداشتند. Multicote، کود رهش کنترل شده هایفا، یک راه حل برای مناطق آسیب پذیر در برابر وقوع چنین بارانی است.

برخلاف کاربرد خاک سطحی، که با هر بار مصرف مقدار زیادی کود در معرض باران قرار می‌گیرد، Multicote به گونه‌ای طراحی شده است که به آرامی مواد مغذی را در طول زمان آزاد می‌کند و در هر زمان فقط مقدار کمی از کود را در معرض باران قرار می‌دهد و بنابراین از مواد مغذی اضافی جلوگیری می‌کند. از شسته شدن در باران کشاورزان حیفا در حال یافتن مزایای Multicote در جلوگیری از شستشوی کود در هر زمستان هستند، همانطور که سفر به کشاورزان گندم در اسرائیل و بالکان و همچنین تولیدکنندگان سیب زمینی در آفریقای جنوبی نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *