کشاورزی

هنگام تغذیه گیاهان با آهن، “کلات ها کلات نیستند”.

شری رابینسون، کارشناس کشاورزی با تامین کننده کودهای تخصصی هیفا استرالیا، که در حال تبدیل شدن به یک گزینه جدید قوی در بازار ریزمغذی‌های کشور است، گفت: آهن در طیف کاملی از کلات‌ها موجود است و اگر تولیدکنندگان کلات مناسب را برای نوع خاک خود اعمال نکنند، می‌توان آن را یافت. وقت و پول خود را هدر می دهند.

او گفت که برای برداشتن این یک گام فراتر، هنگام استفاده از کلات EDDHA برای آهن، “ثبات ثبات نیست” و تولیدکنندگان باید اجزای ثبات را بررسی کنند تا مطمئن شوند که مزایای تولید گیاه و بازگشت سرمایه خود را در این کلات آهن به حداکثر می‌رسانند.

شری گفت: «اورتو-اورتو شکل EDDHA است و پایدارترین شکل در خاک است، بنابراین تولیدکنندگان باید درصد ارتو-اورتو این کلات را بررسی کنند نه فقط درصد کل آهن را».

ارتو-اورتو برای نگهداری کلات در محلول خاک، از جمله در خاک‌های آهکی با pH بالاتر، بهترین است، بنابراین سطح آن از کل مهم‌تر است.

یک کلات آهن EDDHA ممکن است دارای درصد کل آهن 6 باشد، اما ممکن است فقط دارای یک جزء ارتو-اورتو 4.8 درصد باشد، که 1.2 درصد به عنوان ارتو-پارا یا پارا-پارا باقی می‌ماند، که اجزای آنقدر قوی نیستند.»

Ortho-ortho 4.8pc به طور کلی بالاترین سطح موجود در کلات های آهن بوده است، با بسیاری از سطوح ارائه شده از 3-4pc، با این حال هایفا استرالیا اکنون یک کلات آهن EDDHA با سطح ارتو-اورتو 5.2pc ارائه می دهد.

کلات های EDTA مقرون به صرفه ترین و پرمصرف ترین هستند، با این حال آهن EDTA نیز در خاک کمترین پایداری را دارد و فقط باید در جایی استفاده شود که PH خاک تا 6-6.5 باشد. کلات‌های آهن EDDHA برای خاک‌هایی با pH 9 مناسب هستند، در حالی که سایر کلات‌های آهن شامل DTPA، مناسب برای خاک‌هایی با pH تا 7، و HBED، مناسب برای خاک‌هایی با pH حداکثر 12 هستند.

پیام دو قسمتی برای پرورش دهندگان این است که اگر شما یک EDTA آهن را در pH خاک بالاتر از 6-6.5 قرار دهید، پول خود را هدر می دهید زیرا چسبیده و رسوب می کند و بنابراین برای گیاهان در دسترس نیست، بنابراین از کلات آهن EDDHA استفاده کنید. . و به مؤلفه پایداری ارتو-اورتو نگاه کنید، زیرا درصد کل آهن مرتبط نیست.» شری گفت.

پتانسیل گسترده ای برای تولیدکنندگان برای بهبود تولید و کیفیت محصول از طریق کارایی بهتر استفاده از آهن با توجه به PH خاکشان وجود دارد.

برخی از پرورش دهندگان بادام که از آن زمان به اهمیت ارتو-اورتو پی برده اند، می گویند: «وای، ببین درختان بادام من چقدر سبز هستند»، به ویژه هنگامی که منیزیم را با آهن اضافه می کنند، که به کلروفیل کمک می کند تا گیاهان را سبز کند. بهبود فتوسنتز باعث بهبود عملکرد خواهد شد.»

او گفت که نور خورشید عامل مهم دیگری است که باید در هنگام استفاده از کلات آهن در نظر گرفت زیرا می تواند باعث از بین رفتن آهن شود.

در صورت امکان، تولیدکنندگان باید مخازن خود را برای پایداری آن پوشانده باشند. همچنین باید به چیزهایی مانند آنچه استفاده می‌کنید، درب ظروف نگه‌داشتن درب ظرف‌ها، مخلوط کردن آن‌ها و نه زیر نور UV فکر کنید.»

علاوه بر کلات‌های آهن، هیفا استرالیا همچنین اکنون کلات‌های EDTA روی و منگنز و همچنین ریزمغذی‌های بور و مولیبدن را ارائه می‌کند تا به تولیدکنندگان کمک کند تا عملکرد محصول خود را به حداکثر برسانند.

ریزمغذی‌ها در محصولات کود پایدار ما در دسترس هستند، با این حال ما اکنون توانایی تقویت عرضه آنها را داریم. شری گفت: این به کشاورزان انعطاف‌پذیری می‌دهد تا نیازهای خاص منطقه خود را برطرف کنند.

به جای نیاز به تامین ریزمغذی‌ها از جاهای دیگر، اکنون می‌توانیم مواد مغذی اضافی را تامین کنیم و همچنین با توجه به نیازهای منطقه‌ای و مقرون به صرفه بودن، ترکیبات ریزمغذی‌های خاصی را ایجاد کنیم. آنها می‌توانند از یک محصول NPK استفاده کنند و از ترکیب ریزمغذی‌هایی استفاده کنند که می‌تواند شامل کلات‌های روی و منگنز EDTA باشد، و می‌توانند کلات آهنی را انتخاب کنند که با سطح pH خاک آنها مناسب باشد.

او گفت در حالی که عوامل مختلف کلات کننده EDTA از چسب سدیم استفاده می کنند، هایفا استرالیا می تواند کلات های EDTA را با اتصالات پتاسیم یا نیتروژن مطلوب تری ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *